X

Hubnutí po porodu: jak zhubnout po porodu

2 min čtení

Hubnutí po porodu: jak zhubnout po porodu

Hubnutí po porodu je velmi individuální. Nemyslete si, že se dostanete na svou původní váhu už po měsíci, chce to jednoduše čas a trpělivost. K úbytku přebytečných kilogramů vám pomůže nejen vyvážený jídelníček a šetrný pohyb, ale především kojení.

Chce to trpělivost

Maminky mají po porodu plné ruce práce s miminkem. Navíc je trápí nadbytečné kilogramy, které získaly během těhotenství. Hubnutí po porodu by ovšem neměly uspěchat. Tyto ženy by rozhodně měly počítat s tím, že jim bude trvat minimálně devět měsíců, než se opět dostanou do své původní formy.

Podle lékařů je hubnutí po porodu přirozený stav. Maminky, které mají bezprostředně po porodu, by proto měly být trpělivé a navíc by neměly podléhat nesmyslným drastickým dietám, které by mohly ohrozit zdraví jejich miminka.

Kojením se hubne nejlépe

V prvé řadě by se maminky neměly vyhýbat kojení, pro které je charakteristická vysoká energetická náročnost. Díky pravidelnému kojení se tak ženy po porodu mohou rychleji vrátit na svou původní váhu.

Nemyslete si ovšem, že zhubnete v průměru sedm kilo za měsíc. Optimální je totiž měsíčně shodit zhruba dva kilogramy. Díky postupnému a pomalému hubnutí vám tak v žádném případě nebude hrozit nepříjemný jojo-efekt.

Stop drastickým dietám

Jestliže žena, která stále kojí, drží drastickou dietu s cílem zbavit se kilogramů nabytých během těhotenství, měla by si uvědomit, že závažným způsobem ohrožuje zdraví svého dítěte.

Podle lékařů se totiž při rychlém odbourávání tukových buněk dostávají do mateřského mléka nebezpečné toxické látky, které jsou běžně uloženy právě v tukových zásobách. Pokud však žena hubne pozvolna, žádné nebezpečí kojenému miminku z mateřského mléka nehrozí.

Vyvážený jídelníček

Po porodu byste měly dbát také na vyvážený jídelníček. Jeho rozmanitost přispívá nejen ke správné tvorbě mateřského mléka a k přijímání důležitých živin, ale i k hubnutí. Také zkuste pomalu omezovat svůj energetický příjem. I když kojíte, dbejte spíš na kvalitu než na kvantitu potravin.

Jakým potravinám by měly dát ženy po porodu přednost? Především drůbežímu, vepřovému a hovězímu masu, ovoci, zelenině, celozrnnému pečivu, rýži a samozřejmě mléčným výrobkům. Maminky by dále měly vypít zhruba tři litry neperlivé vody nebo čajové směsi určené pro kojící matky, která podporují laktaci a zamezuje nadýmání miminka.

Cvičením ke štíhlé postavě

Ženy, které mají po porodu, mohou hubnout také cvičením. Zvlášť v době šestinedělí by se ovšem neměly ještě příliš namáhat, a když se rozhodnout cvičit, měly by být na sebe obzvlášť opatrné. Pro šestinedělky jsou ideální především pomalejší procházky.

Ženy, které mají šestinedělí už zdárně za sebou, můžou kilogramy získané během těhotenství pozvolna shazovat aerobními aktivitami. Nejvhodnější je pro ně svižná chůzenordic walking a jogging nebo jízda na kolečkových bruslích či na kole. Tyto fyzické aktivity je ovšem třeba vykonávat minimálně půlhodinu, teprve poté se začnou spalovat tuky.

Průvodce těhotenstvím