Jak zjistím, zda mám aktivovaný roaming
Roaming je služba, kterou poskytuje každý mobilní operátor. Nám uživatelům mobilního telefonu umožňuje volání a posílání SMS či MMS zpráv, když jsme v zahraničí. Bohužel, většina lidí počítá s tím, že roaming má aktivovaný. A proto ho může potkat nepříjemné překvapení, když teprve v zahraničí zjistí, že jeho mobilní telefon není aktivní pro volání. Abyste zjistili stav svého roamingu, řiďte se následujícími pokyny.
Jak roaming funguje?
Pokud jste mimo dosah své domovské sítě (na území ČR již neplatí, že přecházíte od jednoho operátora k druhému, podle toho, který má zrovna nejsilnější signál), můžete být prostřednictvím služby roaming připojeni na cizího operátora, jehož prostřednictvím uskutečníte volání, SMS, MMS a datové přenosy. Účtování roamingu funguje tak, že pokud vám někdo volá, je mu jedno jestli jste v ČR nebo mimo republiku. Platí dle svého tarifu. Dodatečné poplatky budou účtovány vám – tedy osobě, která je mimo území ČR.
T-Mobile
T-Mobile nabízí samoobsluhu Můj T-Mobile. V rámci tohoto programu jděte do sekce Zahraničí, kde zjistíte stav svého roamingu. Stejným způsobem postupujte taktéž v aplikaci Můj T-Mobile. Jako další možnost můžete využít kód *123*320#, který vytočíte jako hovor. Nebojte se, služba je bezplatná. Pokud si platíte tarif, můžete stav roamingu zjistit také tak, že pošlete SMS ve tvaru ROA S na telefonní číslo 4603.
Vodafone
Také Vodafone poskytuje na svých stránkách samoobsluhu, kde si můžete zjistit stav roamingu a nastavit limity. Běžte na stránku muj.vodafone.cz a zde vyberte sekci Zahraničí (Roaming). Stejnou službu najdete v aplikaci od Vodafonu.
O2
Informace o tom, v jakém stavu je váš roaming (zda je aktivovaný a jak je nastavený) zjistíte na lince *30 (nebo pokud už jste v zahraničí volejte telefonní číslo +420 720 720 720). Zvolíte si možnost Roaming. Zapnout roaming nebo změnit tarif můžete i v Moje O2.