Recenze reklamačního procesu u Zalando.cz
Reklamační proces je vždy následkem nepříjemné zákaznické zkušenosti. Některé eshopy mají proces zvládnutý natolik dobře, že dokáží nespokojeného zákazníka přesvědčit, aby jim dal druhou šanci. Jiné tuto šanci ukázkově promarní, jak nám ukáže dnešní recenze, jak probíhá u eshopu Zalando vrácení zboží.
Asi každý v televizi viděl zvláštní reklamu na obchod s oblečení z e-shopu Zalando. Mně osobně byli lidé v reklamě nesympatičtí a kroutili se, jak po zásahu elektrickým proudem. Přesto jsem neodolala a webové stránky tohoto obchodu navštívila.
Hned ze začátku mě upoutal podnadpis, že nabízí bezplatnou dopravu a vrácení zboží. To mě motivovalo k tomu, abych si oblečení prohlédla a třeba si i něco vybrala.
Registrace na Zalando a první nákup
Velké pozitivum je, že možnosti výběru jsou bohaté. Ať už bych si chtěla vybrat přímo konkrétní značku, typ oblečení či obuv.
Rozhodně se mi líbilo, že mají v nabídce i oblečení z udržitelné módy, které je ekologické a recyklovatelné.
Rozhodla jsem se, že si vyberu nové šaty do práce.
Opravdu jsem byla překvapená, kolik možností mám k výběru. Kromě výběru velikosti, značky a ceny, jsem mohla vybrat i materiál, příležitost i délku. Velmi mi to usnadnilo prohledávání, protože jsem měla jasnou představu o tom, jaké chci.
I když ceny byly poněkud vyšší, očekávala jsem kvalitní materiál. Trochu jsem bála, že nebudou mít moji velikost, naštěstí obchod nabízí i nadměrnější velikosti a upozorňuje, že někdy je oblečení větší a doporučují zakoupit o číslo menší.
Přesto jsem se rozhodla objednat větší, protože mám raději, když se cítím volněji.
Konečně jsem se proklikala přes registraci, kterou jsem původně v plánu ani neměla, ale neviděla jsem jinou možnost. Nyní mě čekala platba. Naštěstí je tu i možnost platby na dobírku zdarma, online kartou, Paypal nebo i převodem.
Potvrdila jsem objednávku a čekala na doručení.
Doručení a špatná zkušenost
Přes mé překvapení jsem do třetího dne měla šaty doma. Dobírku jsem uhradila a těšila se na své nové šatičky.
Bohužel jsem byla velmi zklamaná, protože šaty určitě nebyly z kvalitní látky, jak bylo inzerováno. Klidně bych řekla, že to bylo spíše umělé.
I přesto, že jsem objednala šaty větší, než bylo doporučeno, stejně mi byly malé.
Přihlásila jsem se tedy do svého účtu a zadala vrácení produktu, kde jsem i vyplnila číslo účtu, na který chci vrátit peníze za objednávku. Dozvěděla jsem se, že tato firma rovnou posílá v balíčku štítek pro vrácení. Pečlivě jsem šaty zabalila a dovezla na nejbližší pobočku PPL Parcel Shopu.
Zalando reklamace a vrácení zboží
Minimálně přes týden jsem sledovala svůj balíček, který neustále ležel na místě, kde jsem ho odevzdala. Po 10 dnech se konečně dal do pohybu a já mohla očekávat, že brzo dorazí k prodejci a moje peníze zpět ke mně.
Když konečně po 14 dnech balíček dorazil do Zalanda, věděla jsem, že nyní budu minimálně dalších 14 dní čekat, než vyřídí platbu zpět. Jenže uběhly už skoro 3 týdny a peníze pořád nikde.
Vyhledala jsem si tedy jejich číslo a zavolala. I když operátorka byla velmi vstřícná a milá, nebyla schopna mi říct, kdy dostanu své peníze zpět.
Po téměř měsíci od objednávky jsem byla informována, že společnost měla nějaké problémy ohledně transferu platebních prostředků od PPL. Nemohli mi tedy vrátit peníze, protože sami objednávku ode mě ještě neměli zaplacenou.
Dá se to pochopit, když jde o pár stovek, ale měla jsem trochu obavu, když jsem objednala šaty skoro za 15 000,- Kč. Nedokázala jsem celé dny myslet na nic jiného a byla jsem každý den hodně nervózní.
Po dvou měsících, kdy jsem je bombardovala e-maily a telefonáty, mi konečně řekli, že peníze mohu očekávat do 5 pracovních dnů. Jenže stejně nepřišly. Už mi docházela trpělivost a chtěla jsem celou situaci řešit přes Českou obchodní inspekci nebo přes svého právního zástupce. Naštěstí peníze nakonec dorazily a ještě slevový kupón jako nějaká forma omluvy.
Já osobně jsem už neměla odvahu na tomto e-shopu znovu nakoupit a v dohledné době se k tomu ani nechystám.