X

Zalando

Původem německý e-shop Zalando působí na tuzemském trhu od roku 2018. V čem je tento internetový obchod jiný?

Historie a vznik

Za založením značky stojí dvojice Robert Gentz a David Schneider, kteří jej spustili coby start-up. Svou roli zde sehrála i německá společnost Rocket Internet, která se podílela dodáním vlastních programátorů tehdy začínajícímu projektu.

V současnosti má největší vlastnický podíl švédská investiční společnost Kinnevik, která drží 32 %. Na počátku svého působení se Zalando specializovalo na prodej obuvi. Dnešní Zalando má s původní společností už společného jen málo. Značka se brzy rozrostla až na současných 15 000 zaměstnanců. Prudký rozvoj z ní dělá jednu z nejrychleji expandujících firem v celé Evropě.

Zalando

Zalando dnes

Zalando má v nabídce v současné době téměř 2000 módních a lifestyleových značek. Celkem pod svou značkou nabízí 275 000 produktů. Takto rozsáhlý katalog tvoří vůbec nejširší on-line nabídku oblečení, doplňků a obuvi v Evropě, jak e-shop také přímo uvádí.

Značce se podařilo expandovat do téměř dvou desítek evropských zemí včetně České republiky. Mimo hranice rodného Německa se poprvé podívala v roce 2012, když zamířila do sousedního Rakouska.

V současné době má k dispozici vlastní logistickou síť. Ta se skládá z pěti centrál a lokálních skladů. Pevné zázemí proto dovoluje Zalandu spolehlivě řešit zakázky po celé Evropě.

Zalando v ČR

V Česku se Zalando představilo jako online personalizovaný obchod s módou. Zaměřen je na produkty, které jsou nějakým způsobem unikátní. To znamená, že nejsou úplně běžně k dostání nebo nejsou masově rozšířené.

Produkty se navíc pravidelně přidávají, takže nabídka se stále rozšiřuje. A také pravidelně mění. Až 95 % zboží značka obmění každou sezónu.

V Česku zatím kamenný obchod nefunguje. Dostupná je pouze internetová platforma. Za našimi hranicemi však již značka otevřela několik outletů. Spekuluje se tak o tom, že se i v tuzemsku kamenného obchodu brzy dočkáme.

Rovněž v Česku zatím nemáme k dispozici zcela kompletní sortiment. V této chvíli není rozšířen na prodej kosmetiky.

Zalando sklad

Výhody nakupování se Zalando

Kromě široké škály zboží zahrnující i luxusní značky nebo sportovní zboží cílí Zalando ještě na jednu zásadní myšlenku.

Tou je vyjít zákazníkovi vstříc z hlediska co nejnižších nákladů. Doprava i vrácení zboží jsou proto zdarma. Navíc obchod nabízí nadstandardní lhůtu pro vrácení výrobku – místo obvyklých 14 dnů až 30 dnů.

Velkou výhodou je i dobrá nabídka dostupných platebních metod. Zalando klade důraz na to, aby bylo nakupování snadné, pohodlné, zkrátka přesně dle přání zákazníka.

Co je Zalando Lounge

Právě myšlenka zmiňovaného outletu je v této chvíli rozpracována v Zalando Lounge. Tento web je virtuálním outletem obsahujícím prioritně prémiové značky. Podmínkou pro nákup je registrace vlastního účtu.

Zalando lounge

Projekt vznikl v roce 2010 jakožto další do „rodiny“ Zalando. V roce 2011 pak začal expandovat i do okolních států.

Designové produkty jsou určeny pro muže, ženy a také pro děti. Rovněž jsou v této kategorii nabízeny doplňky do domácnosti. Celkem můžete ušetřit při jejich pořízení až 75 %, jak je uvedeno přímo na webu. Akce jsou dostupné vždy jen po omezenou dobu.

Cílovým zaměřením projektu ovšem nejsou výhradně slevy. Důraz je kladen na originalitu i určitou exkluzivitu, která má za cíl uspokojit i ty nejnáročnější nakupující. V současné době činí rozsah Zalando Lounge cca 2 500 položek.

Jedinou nevýhodou nakupování tímto způsobem jsou delší dodací lhůty. Ty mohou ve výjimečných případech být i několik týdnů. Dáno je to tím, že zlevněné zboží se do skladu Zalanda dostává po ukončení akce. Proto se značně snižují náklady na jeho uskladnění a distribuci.