Jak zjistit, kde se nachází můj balík?
S rozvojem e-shopů se stále častěji setkáváme s tím, že čekáme na balík (nebo naopak odesíláme balík) a ten ne a ne přijít. V takové chvíli se začneme zajímat o to, kde se balík nachází, a proč již nebyl doručen.
Problém nastává zejména v období Vánoc, kdy potřebujeme mít balíček doma do 24.12. Čekání na balík se pak může stát velice stresovou záležitostí. Naštěstí nám doručovací společnosti vycházejí vstříc.
Sledování zásilky
To, kde se balík nachází, můžeme najít jednoduše prostřednictvím služby sledování zásilky. Své balíky tak můžete sledovat po celou dobu – od přijetí objednávky až po doručení. Jednotlivé e-shopy mají různé doručovací podmínky, takže se nemůžete spolehnout na to, že budou doručeny do dvou dnů (i když se o to většina e-shopů snaží). Můžete tak sledovat jakoukoli zásilku od kterékoli doručovací společnosti prostřednictvím služby sledování zásilky Česká pošta, PPL, DPD, DHL, GEIS a další.
Sledovat tak můžete jednotlivé kroky zásilek:
- Kde byla zásilka podána (u jaké společnosti a v jakém městě).
- Kde byla přeložena.
- Kdy bude doručena.
- Kdy byla předána.
Svůj balík můžete mít pod dohledem 24 hodin denně a kdykoli můžete zkontrolovat jeho pohyb. Jediné, co k tomu budete potřebovat, je číslo balíku. Toto číslo vám pošle při objednávce zboží prodejce na e-mail nebo ho najdete na Podacím lístku, pokud balík sami odesíláte.
Jednotlivé přepravní společnosti mají funkci sledování zásilky na svých stránkách, existují však také portály, které nabízí sledování zásilek od všech různých přepravních společností, jako je PPL, DHL, GEIS a další. Sledovat můžete nejen balíky, ale také cenná psaní a další zásilky, které pro vás mají vysokou důležitost.
Zdarma
Služba sledování zásilky je u každé přepravní společnosti zcela zdarma a to, kde se vaše zásilka nachází, se dozvíte během několika málo vteřin. Stačí mít připojení na internet a číslo zásilky.