X

Jak založit vlastní firmu?

2 min čtení

Jak založit vlastní firmu?

Při rozjezdu podnikání máte na výběr nejčastěji mezi živností a s.r.o. firmou. Hlavní rozdíly už jste asi slyšeli. Často se udává například jakási serióznost u firem oproti živnostníkům, ale v praxi jsem se nikdy s žádnou diskriminací v tomto ohledu nesetkal. Rozdíl hledejte spíš:

  • v možnostech rozdělení podnikání mezi víc majitelů,
  • v dědičnosti,
  • lepších možnostech prodeje byznysu
  • a jiném způsobu vytahování peněz z firmy pro osobní spotřebu.

S firmou máte zkrátka mnohem víc možností.

Jak založit firmu svépomocí?

Když to hodně zjednodušíme, budete muset:

  • vymyslet název firmy, který se nepodobá ani nezní jako název jiné už existující firmy,
  • zajistit si sídlo firmy buď ve vlastní nemovitosti nebo jinde, kde vám k tomu dá majitel nemovitosti souhlas (třeba přes službu Simply Office),
  • připravit si s pomocí právní kanceláře zakladatelskou smlouvu, kde definujete pár základních pravidel, podle kterých chcete firmu nastavit,
  • založit bankovní účet a složit na něj základní kapitál (dnes už může být i 1 Kč, ale doporučujeme si nastavit alespoň 1000 kvůli dělitelnosti mezi víc společníků)
  • oběhnout hromadu úřadů,
  • zaplatit zákonem stanovené poplatky v řádu několika tisíc korun

Jak založit firmu online bez obíhání úřadů?

Protože je zakládání s.r.o. poměrně složitý proces, existuje mnoho firem, které vám se založením pomohou.

  • Připraví vám dokumenty,
  • oběhají za vás ty úřady
  • a předloží vaší žádost soudu.

Tuto službu poskytují i právní kanceláře. Většině zaplatíte zákonem stanovené poplatky a navíc nějakou provizi za jejich práci.

Osobně jsem zakládal nebo spoluzakládal už 3 firmy a všechny přes zalozfirmu.cz, protože u nich lze vše zařídit online a platil jsem pouze zákonem stanovené poplatky. Tím ušetříte 60-85% nákladů. Nevím, jak se jim podařilo nastavit nulovou cenu. Tuším, že používají nějaké dotace, nebo tak něco. Mají pro mě jednu nevýhodu - založí vám k firmě účet u České Spořitelny, ale je snadné banku následně po založení změnit na jinou. Je to malá drobnost oproti všem těm starostem, které vám zdarma ušetří.

Jak funguje proces založení firmy u zalozfirmu?

  1. Vyplníte online formulář.
  2. Vytvoření se vám automaticky dokumenty, které přijdou mailem.
  3. Dokumenty podepíšete buď elektronickým podpisem, pokud ho máte, nebo je vytisknete, podepíšete propiskou a zašlete zpět poštou.

Veškeré zbývající doklady, zajištění živnostenských oprávnění, komunikaci s úřady, zastupování v řízeních a dokončení registrace firmy v obchodním a živnostenském rejstříku už vyřeší za vás.