X

Jak na běh podle Romana Šebrleho. Tipy nejen pro začátečníky

< 1 min čtení

Jak na běh podle Romana Šebrleho. Tipy nejen pro začátečníky

Bývalý desetibojař Roman Šebrle sice ukončil kariéru v roce 2012, ale stále zůstává ve formě. Součást jeho relaxace je například hiit trénink. Zlatý medailista z olympiády v Aténách (2004) a držitel světového rekordu po dlouhých 11 let se nyní věnuje moderování televizních zpráv a také běhu, který považuje za ideální způsob udržení kondice.

Šebrle se skoro pravidelně účastní běžeckých závodů, jako je Pražský půlmaraton. Před loňským závodem inSPORTline Prima Run v pražské Stromovce se pochlubil, že si každý den zaběhne 5 až 6 km. K tomu navíc posiluje a věnuje se golfu. Nezapomíná si hlídat ani správné stravování.

Co tedy Roman Šebrle doporučuje ostatním běžcům? Na základě jeho rad jsme sestavili následující návod, který ocení hlavně začátečníci. Může ovšem pomoci i pokročilým běžcům, kteří nejsou příliš spokojení se svými výsledky nebo marně hledají motivaci pokračovat v tréninku.

  1. Běhejte pravidelně. Ideálně každý den, nebo alespoň třikrát až čtyřikrát za týden.
  2. Nenechte se odradit počasím. Běhat v dešti je sice nepříjemné, ale se správnou výbavou a hlavně odhodláním to zvládnete.
  3. Během horkých letních dnů vyrazte běhat brzy ráno nebo pozdě večer, kdy jsou teploty snesitelnější. V opačném případě se nejen pořádně nadřete, ale riskujete i zdravotní problémy.
  4. Zkuste střídat různé délky běhů. Jednou si zvolte delší trasu, podruhé zase kratší.
  5. Ideální pro začátek může být technika střídání běhu a chůze, které se říká indiánský běh. Během chůze si totiž můžete na chvíli oddechnout.
  6. Nezůstávejte pouze u běhu, ale trénujte také další části těla. Podle Šebrleho je ideální zkombinovat běh s posilovnou, kde můžete kromě nohou zpevnit také břicho a záda.