X

Jak posílit imunitu

2 min čtení

Jak posílit imunitu

V podzimních a zimních měsících stačí málo a chřipka, rýma nebo zánět močových cest jsou tu dříve, než se nadějete. Abyste nejen toto období přečkali bez problémů, vyplatí se posilovat imunitu.

Dopřejte si jogurty

To, že se přes 70 % imunitních buněk nachází ve střevech, není žádné tajemství. Proto je dobré udržovat střevní mikroflóru vyváženou a zajistit jí dostatek přátelských bakterií.

Pomohou jogurty a kysané mléčné výrobky, jako jsou kefíry či podmáslí. Probiotika tělu můžete dodat i pomocí doplňků stravy. Nejenže posílí imunitu, ale navíc vám upraví zažívání.  

Udržujte nohy v teple

Teplé ponožky jsou v chladných dnech nezbytností. Nebojte se jich ani v noci. Nohy by totiž měly zůstávat v teple, jinak hrozí prochladnutí a s ním spojené onemocnění.

Krevní oběh na okrajových částech těla je totiž zpomalený, a tak prochladnutí může být velmi rychlé. Ne nadarmo se dříve tradovalo, že všechny nemoci pocházejí od studených nohou.  

Jezte zdravě a pijte

Správně sestavený a vyvážený jídelníček je základem pro to, aby tělo mohlo dobře fungovat, nebylo zesláblé a vyčerpané. Jezte zdravě, pravidelně, pětkrát denně v malých porcích, nezapomínejte na dostatek ovoce a zeleniny.

Nedržte drastické diety, které imunitu oslabují.

Důležité je také dodržovat pitný režim. I v chladnějších měsících bystě měla vypít alespoň dva litry tekutin denně, kromě vody můžete zařadit i různé čaje.  

Otužujte se

Tělo, které je otužilé, se mnohem lépe vyrovná s bacily a viry. Jde o skvělou prevenci nemocí z nachlazení, otužování je navíc dobré i proti alergiím a dalším chorobám.

Otužovat se můžete vzduchem, vodou i pobytem v sauně. Začínat by se ale mělo pozvolna.  

Líbejte se

Líbání je skvělý prostředek k posílení imunity. S partnerem si při něm vyměníte velké množství bakterií. Zhruba 80% jich máte stejných, ale asi 20% je individuálních. A právě ty dokážou imunitní systém aktivovat a donutit vytvářet protilátky.

Líbat se se tudíž vyplatí.  

Jezte česnek

Ne nadarmo se o česneku mluví jako o nejlepším přírodním antibiotiku. Je o něm známo, že posiluje imunitu a má protivirový účinek.  

Dostatečně spěte

Aby mohl imunitní systém pracovat naplno, je třeba mu dopřát dostatečný spánek. Doporučuje se spát osm hodin denně v dobře větrané a nepřetopené místnosti.  

Smějte se

Je vědecky prokázáno, že smích posiluje imunitu. V těle totiž zvyšuje počet buněk, které likvidují infekce, navíc brzdí produkci stresových hormonů. I zde se vyplatí držet starého známého pořekadla „Veselá mysl, půl zdraví".